vrijdag 1 juli 2011

Week 19 - Liefde

'De liefde bedekt alle dingen,
zij gelooft alle dingen,
zij hoopt alle dingen,
zij verdraagt alle dingen.


Zo blijven dan: Geloof, hoop en liefde, maar de meeste van deze is de liefde.'


1 Korinthe 13:7,13



De meeste is de liefde.
Liefde is het meest belangrijke en centrale deel van de Bijbel.
Alles draait om liefde.
Geen gewone liefde zoals wij die kennen, maar Goddelijke liefde, een onvoorwaardelijke liefde.
Een liefde die zichzelf wegcijfert en het welzijn van de ander op het oog heeft.
Een liefde die geeft in plaats van neemt.
Een liefde die dient in plaats van gediend worden.
Een liefde die wij vanuit onszelf niet bezitten.
Maar God wil ons veranderen en ons deze liefde leren.
Hoe meer we vertoeven in Zijn aanwezigheid, hoe beter we Hem leren kennen, hoe meer Zijn Geest in ons kan wonen en werken, hoe meer Zijn liefde in ons zichtbaar zal worden.



Heer,
Uw woord zegt ons
dat de liefde
alle dingen bedekt,
dat zij alles gelooft
en alles hoopt
en alles verdraagt.

Vanuit mijzelf, Heer,
heb ik deze liefde niet
en worstel ik
met deze woorden;
voel me er soms zelfs
door belaagd.

Maar ik weet, Heer,
dat hoe meer ik U leer kennen
hoe meer deze liefde zich
in mij ontplooit
en zo strek ik mij uit
naar meer van U,
oprecht en onversaagd.



Gods rijke zegen 
en een liefdevolle groet,
Rita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten