maandag 4 juli 2011

Week 21 - Succes

Wie of wat bepaald dat wij succesvol zijn of niet?
Met welke ogen kijken we naar onszelf als het gaat om succes in wie we zijn of wat we hebben bereikt?
Kijken we met de ogen van de wereld en spiegelen we ons daaraan of kijken we door de ogen van God?
Het valt niet altijd mee om met de ogen van God naar onszelf te kijken; vaker spiegelen we onszelf aan een ander.
Het gevolg is dat we ons er meestal niet veel beter door gaan voelen.
We zullen namelijk altijd mensen ontmoeten die meer geld te besteden hebben dan wij, een mooier huis hebben, een beter betaalde baan, aanzien hebben, hoger op de maatschappelijke ladder staan, vul maar in.
Succes hebben in deze wereld is vergankelijk, succes in Gods ogen heeft eeuwigheidswaarde.
De vruchten van ons succes in deze wereld zijn soms maar van korte duur; er is altijd wel weer een ander die het beter kan of nog meer geld binnenhaalt, maar de vruchten die ons werk oplevert in de ogen van God zijn blijvend.
Wat willen we uiteindelijk het liefste horen: ‘… en de Oscar is gewonnen doorrrrr: …’, of ‘Goed gedaan, jij goede en getrouwe dienstknecht; kom binnen en vier feest.’




Heer,
laat mijn succes
niet worden bepaald
door hoeveel geld ik verdien
of op welke trede
van de maatschappelijke ladder
ik mij bevind,
maar door wie ik ben in U,
door wat ik voor U mag doen,
uit liefde,
met een vreugdevol
en dankbaar hart,
dat waar ik goed in ben
en wat laat zien
hoezeer ik U bemin.



Gods rijke zegen
en een liefdevolle groet,
Rita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten